Ερωτήσεις γονέων

Απαντάμε στις πιο συχνές απορίες των γονέων.

Ο χορός συμβάλει στη φυσική υγεία, καθώς η τακτική εξάσκηση μπορεί να αυξήσει την ευλιγυσία του παιδιού σας, το εύρος της κίνησης, τη σωματική του δύναμη και την αντοχή. Οι επαναλαμβανόμενες κινήσεις στο χορό μπορούν να βελτιώσουν το μυϊκό τόνο, να διορθώσουν την κακή στάση του σώματος, να αυξήσουν την ισορροπία και τον συντονισμό.


Επίσης, βοηθά στην κοινωνικοποίηση των παιδιών, βελτιώνοντας τις επικοινωνιακές και κοινωνικές τους δεξιότητες, μαθαίνοντας να εργάζονται ως μέλη μιας ομάδας.


Παράλληλα, ο χορός απαιτεί πρακτική εξάσκηση, πειθαρχία και εστίαση, κάτι που μπορεί να είναι πολύ χρήσιμο και σε άλλους τομείς της ζωής του παιδιού σας. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι μαθητές κλασικού χορού συνήθως έχουν καλύτερη ακαδημαϊκή απόδοση.


Το μπαλέτο ενισχύει την αυτοπεποίθηση βελτιώνει την αυτοεκτίμηση, καθώς τα μαθήματα μπαλέτου μπορούν να ενθαρρύνουν τα παιδιά να καλλιεργήσουν μια πιο θετική στάση προς τη ζωή.


Αναπτύσσει τη μουσικότητα χορεύοντας σε διάφορους ρυθμούς και στυλ μουσικής.

Τα παιδιά μπορούν να ξεκινήσουν μαθήματα χορού από 3 χρονών και άνω αφού στη Σχολή διδάσκεται ένα ειδικό πρόγραμμα της Βασιλικής Ακαδημίας Χορού του Λονδίνου, όπου τα παιδιά μπορούν να απολαύσουν τον χορό μέσα από τη μουσική, την έκφραση και τη δημιουργικότητα.

Στη Σχολή μας διδάσκεται το αγγλικό σύστημα της Βασιλικής Ακαδημίας Χορού του Λονδίνου (RAD). Η Βασιλική Ακαδημία Χορού είναι ένας διεθνής φορέας εκπαίδευσης χορευτών, καθηγητών και απονομής τίτλων σπουδών για το Κλασικό Μπαλέτο, οι οποίοι αναγνωρίζονται στο Εθνικό Πλαίσιο Τίτλων Σπουδών για την Αγγλία, την Ουαλία, τη Βόρεια Ιρλανδία, τη Σκωτία, την Αυστραλία, τον Καναδά, τη Νέα Ζηλανδία, τη Νότια Αφρική κ.α., δίνοντας τη δυνατότητα μοριοδότησης σε πανεπιστήμια του εξωτερικού σε όλους τους τομείς σπουδών. Η Βασιλική Ακαδημία Χορού του Λονδίνου ιδρύθηκε το 1920 με στόχο την ανάπτυξη και τη διατήρηση του υψηλότερου δυνατού επιπέδου διδασκαλίας. Αυτός ακριβώς παραμένει και ο στόχος της σήμερα.

Η Βασιλική Ακαδημία Χορού του Λονδίνου είναι ένας διεθνής οργανισμός εκπαίδευσης χορευτών και καθηγητών που ιδρύθηκε το 1920. Οι μαθητές που έχουν ένα εγκεκριμένο καθηγητή (RTS) από την RAD είναι σίγουροι ότι η ύλη που διδάσκονται είναι σύμφωνη με τις αρχές διδασκαλίας της Βασιλικής Ακαδημίας Χορού, κατάλληλη για την ηλικία τους, ολοκληρωμένη και σωστά δομημένη. Κάθε χρόνο διοργανώνονται εξετάσεις παγκοσμίως και οι μαθητές που λαμβάνουν μέρος παρουσιάζουν την ύλη του επιπέδου τους σε απεσταλμένη εξετάστρια της Ακαδημίας. Όταν ολοκληρωθούν οι εξετάσεις οι μαθητές λαμβάνουν πιστοποιητικό σπουδών και αναλυτική βαθμολογία από την Ακαδημία καθώς και μετάλλιο (για τις μικρές τάξεις). Στην Ελλάδα οι εξετάσεις της RAD οργανώνονται με την εγκυρότητα του Βρετανικού Συμβουλίου.

Τα παιδιά πρέπει να είναι άνω των έξι ετών για να τους επιτραπεί να λάβουν μέρος στην πρώτη τους εξέταση που είναι στο επίπεδο Primary της Βασιλικήs Ακαδημίαs Χορού.

Οι εξετάσεις στις μικρές τάξεις είναι προαιρετικές αλλά συστήνονται από τη Σχολή, καθώς τα οφέλη που αποκομίζουν τα παιδιά είναι σημαντικά. Διεξάγονται μια φορά το χρόνο στη Σχολή μας. Στις επαγγελματικές χορευτικές τάξεις είναι υποχρεωτικές προκειμένου να προαχθούν τα παιδιά στην επόμενη τάξη.

Συνήθως, όταν οι γονείς παρακολουθούν το μάθημα αποσπάται η προσοχή και η συγκέντρωση των παιδιών. Οι γονείς έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν μαθήματα των παιδιών τους μόνο στα ανοιχτά μαθήματα που οργανώνει η Σχολή στο τέλος του σχολικού έτους, ώστε να διαπιστώσουν την εξέλιξη και την πρόοδο των παιδιών τους.

Τα μαθήματα ξεκινούν την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου για τις επαγγελματικές χορευτικές τάξεις (Vocational Grades) και στις 15 Σεπτεμβρίου για τις μικρές τάξεις. Τελειώνουν στο τέλος Ιουνίου.

Το επίπεδο των παραστάσεών μας είναι υψηλό, απαιτητικό και εφάμιλλο επαγγελματικών παραστάσεων και χρειάζεται αρκετός χρόνος προετοιμασίας. Γι’ αυτό στη Σχολή μας η παράσταση γίνεται συνήθως κάθε τρία χρόνια. Επιπλέον, η Σχολή μας επικεντρώνεται στις ετήσιες εξετάσεις από τη Βασιλική Ακαδημία Χορού του Λονδίνου.

Τα ρούχα που φοράνε τα παιδιά στο μάθημα είναι συγκεκριμένα και με αυτά θα δώσουν εξετάσεις στο τέλος της χρονιάς. Τα παιδιά θα πρέπει να είναι ομοιόμορφα στην τάξη, ώστε να μην υπάρχουν διακρίσεις και για να μπορεί να δει και να διορθώσει η δασκάλα την τεχνική και τη σωστή στάση του σώματος.

  1. Τα παιδιά φοράνε ροζ καλσόν ή καλτσάκια για τις μικρές τάξεις.
  2. Κορμάκι σε συγκεκριμένο χρώμα ανάλογα με το επίπεδο της τάξης.
  3. Φουστίτσα για τις τάξεις Pre Primary & Primary.
  4. Παπούτσια ροζ δερμάτινα του μπαλέτου και για τις τάξεις Grade 1 – 5 Character παπούτσια και φούστα.
  5. Πουέντ για τις επαγγελματικές τάξεις.

Η κατάλληλη ηλικία για να φορέσει ένα παιδί πουέντ είναι 11 – 12 ετών κι αυτό ανάλογα με τη σωματική του ανάπτυξη (οστική – μυική) και πάντα με τη σύμφωνη γνώμη της δασκάλας του.

Οι λόγοι δεν είναι μόνο αισθητικοί, επειδή αναδεικνύει την παρουσία μιας κλασικής μπαλαρίνας κι ενός όμορφου συνόλου στην τάξη και στη σκηνή. Κυρίως όμως οι λόγοι είναι τεχνικοί διότι ο κότσος υποστηρίζει: Τη σωστή στάση του σώματος, επιτρέποντας στη δασκάλα να δει τη γραμμή μεταξύ του αυχένα, των ώμων και της πλάτης. Τη γραμμή των ματιών που είναι πολύ σημαντική για τους χορευτές είτε πρόκειται για απλές ασκήσεις, είτε για ασκήσεις υψηλού βαθμού δυσκολίας, όπως είναι: pirouette, fouettés en tournant, chaîne turns κλπ.

Επίσης, αν ο κότσος δεν είναι στη σωστή θέση επηρεάζει αρνητικά το κέντρο βάρος του κεφαλιού.

Όταν τα μαλλιά πέφτουν στο πρόσωπο αποσπούν την προσοχή των μαθητριών καθώς ενοχλούνται με αποτέλεσμα να σταματούν την άσκηση για να τα απομακρύνουν απ’ τα μάτια τους.

Τα παιδιά δεν πρέπει να φορούν κοσμήματα (όπως κολιέ, μακριά σκουλαρίκια, βραχιόλια κλπ) για λόγους ασφάλειας και κατά συνέπεια για την αποφυγή πιθανών τραυματισμών. Επίσης, όταν τα παιδιά φορούν κοσμήματα περιορίζεται η ελευθερία των κινήσεών τους.

Η Βασιλική Ακαδημία Χορού του Λονδίνου (Royal Academy of Dance) είναι ένας εκπαιδευτικός οργανισμός με εξέχουσα θέση και ιδιαίτερα σημαντική επιρροή παγκοσμίως. Ιδρύθηκε στις 18 Ιουλίου του 1920, όταν ο υπεύθυνος συντάκτης του περιοδικού Dancing Times διοργάνωσε ένα δείπνο με προσκαλεσμένους φημισμένους εκπροσώπους της τέχνης του χορού, που αντιπροσώπευαν τις βασικές μεθόδους εκπαίδευσης του κλασικού μπαλέτου, που κυριαρχούσαν εκείνη τη στιγμή. Ονόματα τρανταχτά, όπως η Phyllis Bedells (αγγλική μέθοδος), η Lucia Cormani (ιταλική μέθοδος), ο Edouard Espinosa (γαλλική), η Adeline Genee (Bournonville Method, Δανία) και η Tamara Karsavina (Αυτοκρατορική μέθοδος της Ρωσίας). Επίσης, συμμετείχαν και η ιδρυτής της Royal Ballet της Αγγλίας Ninette de Valois και ο συνιδρυτής του Αγγλικού Εθνικού Μπαλέτου Anton Dolin. Σκοπός της συνάντησης ήταν η αναβάθμιση της εκπαίδευσης του κλασικού χορού.


Η Adeline Genee επιλέχθηκε ως η πρώτη πρόεδρος της Σχολής που πήρε αρχικά το όνομα “Association of Teachers of Operatic Dancing of Great Britain”, ενώ την επόμενη χρονιά, το 1921 διεξήχθησαν οι πρώτες εξετάσεις. Το 1928 η Βασίλισσα Μαίρη έθεσε για πρώτη φορά την Ακαδημία υπό την αιγίδα της και το 1936 μετονομάστηκε σε Royal Academy of Dance (RAD), με απόφαση του Βασιλιά Γεωργίου V. Κάθε χρόνο περίπου 250.000 υποψήφιοι παγκοσμίως λαμβάνουν μέρος στις εξετάσεις της Ακαδημίας, καθώς αυτές θέτουν τις βάσεις για τον κλασικό χορό και κατέχουν ηγετικό ρόλο στη χορευτική εκπαίδευση.


Ιδιαίτερα σημαντική χρονιά για τη Βασιλική Ακαδημία Χορού ήταν το 1954, όταν η Adeline Genee αποχώρησε από την προεδρία της RAD, για να τη διαδεχθεί μία τεράστια μορφή του παγκόσμιου κλασικού χορού, η Μαργκότ Φοντέιν, τότε κορυφαία μπαλαρίνα του Βασιλικού Μπαλέτου της Αγγλίας, η οποία διορίστηκε από τη Βασίλισσα Ελισάβετ Β’ ως Prima Ballerina Assoluta του Βασιλικού Μπαλέτου. Σήμερα, πρόεδρος της RAD είναι η Ντάρσι Μπάσελ (από το 2012), ακόμη μία ξεχωριστή χορεύτρια, που υπήρξε Prima Ballerina του Βασιλικού Μπαλέτου.


Έπειτα από εκτεταμένες μελέτες και συσσώρευση τεράστιας εμπειρίας, η Ακαδημία διαθέτει ένα ευρύτατο φάσμα εξετάσεων και αξιολογήσεων προς την παρακίνηση και επιβράβευση των μαθητών όλων των ηλικιών και δυνατοτήτων. Στόχος της RAD είναι η δημιουργικότητα, μέσω του χορού και της μουσικής και επίσης μέσω ενός διαβαθμισμένου προγράμματος δίνονται οι ευκαιρίες για πρόοδο και ανέλιξη. Οι υποψήφιοι όταν ολοκληρώσουν τις εξετάσεις τους επιτυχώς λαμβάνουν πιστοποίηση και αναλυτική βαθμολογία καθώς και μετάλλια για τις μικρότερες τάξεις.